日本国内で販売したレルテック製品を海外で使用する場合に注意いただく事項
当社製品は販売国毎に仕様が異なります。そのため日本国内販売品を海外で使用し故障した場合,保証の対象になりません。
また当社は,当社海外代理店に対して,日本国内販売品の現地修理を禁止しています。当該代理店が日本国内仕様を詳細まで把握していないためです。
以上のことから,日本国内販売品を海外で使用し故障した場合,その修理を当該製品を購入した日本国内代理店もしくは当社にご依頼いただくことになります。
なお,修理依頼品を当社に発送する場合,海外からではなく日本国内から発送いただくようお願い申し上げます。
移住などにより,日本国内販売品を海外使用する場合,以上にご留意いただくよう重ねてお願い申し上げます。
Precautions for overseas use of RELTEC products sold in Japan
Our products’ specifications differ in each country where they are sold. Therefore, if a product sold in Japan is used overseas and malfunctions, it is not covered by warranty.
In addition, we prohibit our overseas distributors from repairing products sold in Japan in their home countries. This is because the overseas distributor does not know the details of the specifications in Japan.
Therefore, if a product sold in Japan is used overseas and malfunctions, please get in touch with the Japanese distributor from whom you purchased the product or our company for repair.
However, please refrain from shipping the product directly to us from overseas.
If you wish to request a repair, please dispatch the product to us from within Japan.
We would like to repeatedly ask you to keep the above points in mind when using a product sold in Japan overseas due to emigration or other reasons.